Már egy fillért sem lehet úgy elkölteni a belvárosban, hogy az ne Csipak Péter valamelyik ismerősének, munkatársának zsebébe vándoroljon. Természetesen a legújabb marketingkommunikációs témájú közbeszerzést is egy, a Ferrari-botrány miatt elhíresült vállalkozó holdudvarába tartozó cégtulajdonos nyerte meg.
A „Belvárosi Karácsony” és a „Váci utca újramárkázása” projekt stratégiai marketingkommunikációs tervének kidolgozására írt ki nyílt közbeszerzési pályázatot október elején Belváros-Lipótváros Önkormányzata. A nyertes az az Aveum Consulting Kft. lett, melynek tulajdonos-ügyvezetője, Novák András korábban a Csipak Aquisitions marketingigazgatójaként a Fashion Street és a Belváros-Lipótvárosi Parkolásszervező és Üzemeltető Kft. marketingtevékenységéért felelt.
A pályázatra egyébként a sem honlappal, sem az interneten fellelhető, a témában releváns referenciával nem rendelkező Aevum nettó 32,8 millió forintos ajánlata mellett egy másik érvényes, nettó 8,3 milliós ajánlat érkezett a Markweb Kft-től A bírálóbizottság a szakmai tartalom értékelésekor pontozással hozta ki jobbnak az Aevum négyszer drágább ajánlatát. A cég helyismeretére és kapcsolati tőkéjére ugyan Csipak neve biztosan garanciát jelent, de a korábbi munkáiból mindössze egyetlen egyet lehet csak fellelni: ez a MOM Park bevásárlóközpont honlapjának tartalommenedzsmentjét jelenti.
A Váci utcára tényleg ráférne a rácfelvarrás. Jó lenne, ha eltűnnének a használtruha-boltok, a kertvárosi autóbeállók hangulatát idéző viacolor utcaburkolat, a helyenként szedett-vedett teraszok, a mindig arra riszáló örömlányok. Jó lenne, ha a plázázás értelmes alternatíváját jelenthetné a Váci utca bejárása. Jó lenne, ha a 10 évvel ezelőtt írt útikönyvekből tájékozódó turisták mellett a magyar családok is erre járnának hétvégenként. Csak az a baj, nem tudok hinni abban, hogy egy ferráris, luxusvillás ingatlanfejlesztő embere olyan jövőt tervezne a környéknek, amiben egy hétköznapi budapesti polgár is otthon érezhetné magát.