Csak a politikusok használhatják a jó burkolatú útszakaszt a Széchenyi rakparton, a hétköznapi embereknek tengelytörő kátyúkon kell keresztülvergődniük. Aki mégis a Fehér Ház előtt próbálkozik, elküldi az őrség.
Egy olvasónk írt felháborodott levelet, miután végignézte, hogy sorban zavarják el az aszfalt nélküli út helyett az országgyűlési képviselők parkolója irányába próbálkozó autósokat. „Felújítják az Olimpia parkot, aminek részeként teljesen felmartak az aszfaltot a Széchenyi rakpartról. Az út így szörnyű állapotban van, mar közel 2 hete, es gyakran 5-10 perceket kell várni amíg egy markoló vagy egy másik munkagép befejezi a dolgát. Valamint, ha az ember nem egy hatalmas terepjárót vezet, ez eléggé rosszat tud tenni az autónak, ha belemegy egy akkora kátyúba, amik most vannak az aszfalt nélküli úton...
Ugyanekkor a képviselői irodaház Olimpia park felőli oldalán meg télen teljesen felújítottak az utat meg a politikusok parkolóját. A naiv ember gondolhatná, hogy akkor azt a max. 100 méteres reszt használhatja, hogy időt spóroljon, meg ne vágja teljesen haza a kocsiját... Viszont, ha megpróbálsz bekanyarodni, a katona elállja az utad, eléd húzza a kis kordonját, amire szépen ki van írva, hogy csak engedéllyel hajthatok be, es takarodjak vissza a jó kátyús útra az ott zötyögő bobcat mögé. Ma kiszálltam a kocsimból, és néztem, hogy 5 perc alatt olyan 8-10 autót küldött el, nehogy használhassa a jó állapotú utat.”
Az Észak-Lipótváros megújítása projekt keretén belül az V. kerületi önkormányzat nemcsak az Olimpia parkot, hanem a környező útszakaszokat, így a Széchenyi rakpartot is felújíttatja. Habár az Olimpia park felújítása – a Kossuth térhez, illetve a Szabadság téri emlékműhöz hasonlóan – nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségi ügy, ezért semmi sem nyilvános a beruházással kapcsolatban, annyit azért Rogán Antal büszke nyilatkozatából tudni lehet, hogy a felújítást száz százalékban uniós forrásból fedezik.
Először természetesen a Képviselői Irodaházhoz és a politikusok parkolójához vezető szakasz készült el, a mezei választópolgárok pedig megköszönhetik, hogy már hetek óta ingyen vehetnek részt vezetéstechnikai tréningen. A nagyérdemű által használható rész minősége ugyanis nem haladja meg egy erdőgazdasági útét. Különösen kedves húzás volt, hogy egy útakadályt jelző lámpát is kitettek – de mivel nem tudták eldönteni, melyik Mariana-árok méretű kátyú mellé tegyék, odarakták a padkához, hogy úgy általában jelezzen.
Az EU-s pénz elköltésének szép társadalmasítási akciója lenne, ha legalább a felújítás elkészültéig odaengednék az utazási költségtérítés nélkül élő honfitársakat is az aszfaltozott útra. A képviselői munkában már biztos nem akadályoznának senkit, hiszen már a múlt héten megtartották a parlamenti ciklus utolsó ülését.
Kattints és nem maradsz le a friss posztokról: