Hét hónap sem volt elég arra, hogy kompromisszumra jusson az V. kerületi Önkormányzat az OTP-vel: csak azért sem adnak bérbe az ország legnagyobb bankjának két parkolóhelyet a Nádor utcában. A pénz nem számít: ebben az országban az az igazi atyaúristen, aki beleszólhat a belvárosi parkolóhelyek elosztásába.
2013. novemberi felvétel
Még április elején adta hírül a járókelő.hu, hogy a Nádor utcai OTP központ előtt motorokkal foglalják el és tartják fenn a parkolóhelyeket a bank vezetői számára. Amikor pedig megérkeznek a munkába a fejesek, a motorokat egyszerűen csak arrébb tolják, és máris lehet beállni a bejárattal szemközti helyekre. A közterületi problémák továbbítására szakosodott oldalon ez a probléma tavasz óta „megoldott” ügyként van jelölve, ennek ellenére a valóságban semmi sem változott. Azóta is szinte minden hétköznap látni, hogy a bejárathoz közeli helyekre motorokat tolnak, a motorokat pedig egyenruhás, headsetes biztonsági őrök vigyázzák. Abszurd helyzet, de legalább két, jó erőben lévő, szigorú arcú fiatalember ma Budapesten azért kapja a fizetését, hogy az OTP-s kocsiknak helyet stoppoló motorokat menedzselje a Nádor utcában.
Ilyen sóher lenne a 13 millió ügyféllel büszkélkedő pénzintézet? Talán nem érzik kínosnak, hogy naphosszat motorokat tologatnak? Á, nem erről van szó. Csak annyi az egész, hogy van, akinek megengedi az önkormányzat, hogy parkolóhelyet béreljen az V. kerületben és van akinek, csak azért sem. Rogán Antal nem állt be a Csányi Sándort a nyilvánosság előtt ekéző kollégái sorába, ő inkább csendben kellemetlenkedik: hiába kérték az OTP-sek, nem adja hivatalosan, jogszerűen bérbe a kérdéses parkolóhelyeket. Még áprilisban, amikor az ügy kipattant, pimaszkodott egy kicsit a sajtónyilatkozatokban, például azt javasolta, hogy használják a közeli nyilvános mélygarázst. Ez persze logikus felvetésnek hangzik, sőt, kellően populista is, de azért nem kell hozzá átlagon felüli IQ, hogy belássuk, itt nyilván személyi biztonsági kérdésekre is tekintettel kellene lenni.
2013. októberi felvétel
És persze semmit jelentősége nem lenne plusz két parkolóhely bérbeadásának, hiszen már amúgy is tömegével vannak fenntartott helyek a környéken. Habár Rogán Antal első polgármesteri ciklusa elején végighaknizta az országot azzal, hogy igazságot tesz a kerületi, hivatali parkolási ügyek között, hat-hét év távlatából már egyértelműen látszik, hogy ez üres pr-fogás volt csak. A lakosság és a nagyközönség által használható helyek száma érdemben nem változott. Hogy csak néhány környékbeli példát említsek: az Egészségügyi Minisztériumnak továbbra is 40-50 férőhelyes felszíni (!) parkolója van az Arany János utcában, az Országgyűlési Biztos Hivatala két házzal az OTP-sek mellett vidáman parkolhat fenntartott helyen, a NAV-é a Széchenyi utca egy része. A kerület csúcstartója pedig továbbra is a legnagyobb felszíni parkolóval rendelkező Honvédelmi Minisztérium és a Főpolgármesteri Hivatal.
Annak pedig, hogy Rogán a Nádor utcában alázni akarja az OTP-t, forintban is jól kifejezhető ára van. Mivel a parkolóhelyek motoros foglalása jogszabályba nem ütközik, ezért nem is büntethető, nem tudja a polgármester megtiltani. Mivel azonban nem is hajlandó bérleti szerződést kötni, szép bevételtől esik el az önkormányzat. Magyarán: így is, úgy is fenntartják a helyet, de ha szerződés van, legalább fizetnének érte. Akár egész korrekt kis összegről lehetett volna mára szó, hiszen a Google Earth felvételei szerint már 2011 októberében is ott álltak a Nádor utcai motorok. Deutschnak meg Lázárnak legalább volt annyi vér a pucájában, hogy szemtől szembe, parittyával mentek neki Góliátnak, Rogán meg csak hátulról köpőcsövezik.
Kattints és nem maradsz le a friss posztokról: