
A Váci Utca Bevásárlónegyed Nonprofit Kft-t az V. kerületi önkormányzat öt hónappal hozta létre azzal a céllal, hogy újra nívós bevásárlóutcává tegye a Váci utcát. Ennek indokoltságához kétség nem fér, a környék újraélesztése a kerületieknek, a főváros egészének, az üzlettulajdonosoknak és a turistáknak is egyformán érdeke. A cégtulajdonos önkormányzat év végéig összesen 200 millió forintot utal a projektcégnek. "Bundabugyi és bakancs kell a Váci utcába" című posztunkban elsősorban azt kifogásoltuk, hogy a befektetés mértékéhez képest kevés eredményt értek el eddig, ráadásul a Klaszternek még honlapja sincs.
„Elindítottuk az egységes arculatú hirdetési eszközrendszer programját.”
Kattints és nem maradsz le a friss posztokról:
Az ügyvezető korrekt és informatív kommentárját köszönettel vettük. Hozzászólása közérdekű, többek között beszámol benne a projektindítás körülményeiről és felsorolja az eddigi eredményeket. "Az általunk megvalósítani kívánt projektek számos eleme az előkészítés stádiumában van, ezért azok eredményei első pillantásra nem mindig érzékelhetők. (...) Úgy gondoljuk, a munka ezen kezdeti stádiumában, amikor az egyik legfontosabb feladat a klaszter tagok körének minél gyorsabb szélesítése, igazságtalan lenne tevékenységünket csupán egyetlen szemszögből megítélni. A Klaszter területén kb. 300-400 tulajdonos birtokol üzlethelyiséget és kb. 500 különböző üzlethelyiség található 10 kiskereskedelmi kategóriában. Jelenleg 50 tagot számlál a Klaszter, további 30 társaság jelezte csatlakozási szándékát, aláírásukkal rövidesen a tagok sorába léphetnek."folytatás »
Kilenc pontban sorolja fel a cég által eddig elért eredményeket:
"Az elmúlt hónapokban
(i) intézkedtünk a fokozott köztisztaság érdekében 12 – Váci utca Klaszter egyenruhában dolgozó – munkatárssal bővítve a köztisztasági alkalmazottak számát;
(ii) 6 fővel növeltük a közbiztonságért felkelős alkalmazottal számát a Klaszter területén;
(iii) köztéri padok kerültek felújításra;
(iv) a használaton kívüli, utcaképbe nem illeszkedő telefonfülkéket eltávolítottuk a közterületekről, ezzel párhuzamosan elkezdődött a megmaradó telefonfülkék funkciójának bővítése, aminek során a fülkék, mind információs felületként, mind reklámhordozóként és wi-fi jeladóként fognak szolgálni;
(v) elindítottuk az egységes arculatú hirdetési eszközrendszer programját, amelynek első lépéseként a Belváros épületeinek és utcaképének stílusához és hangulatához illeszkedő arculatterv készül;
(vi) elszállítottuk a rossz minőségű és főként szemetesnek használt virágládákat ezzel is javítva az utcaképet;
(vii) a Váci Utca Magazin nyári és őszi számának szerkesztése és terjesztése;
Két lapszám, két kiadó
(viii) A klaszterhez csatlakozott üzletek kirakatába megterveztük a tagságukat megjelenítő matricát az V. kerületi Önkormányzat ajánlását feltüntetve ezen;
(ix) kidolgozásra került egy olyan kommunikációs stratégia, amely megfelelően képes szolgálni a Váci utca Bevásárlónegyed Nonprofit Kft misszióját, nevezetesen, hogy felvirágoztassa a Váci utcát és környékét, és újramárkázza a Váci utcát, mint brandet."
(Michael Caroll kommentárja természetesen a szeptember 27-i poszt végén teljes terjedelmében elolvasható.)
Egy a 12 Váci utca Klaszter egyenruhában dolgozó munkatárs közül.
Sajnos a kommentárból sem derült ki, hogy miért szeptember 30-ára időzítették a Váci utca első night shoppingját, miért reklámmagazin megjelentetését választották az on-line jelenlét helyett, és miért marad ki a fél Váci utca a Váci utca újramárkázásából. Az új köztisztasági munkatársak valóban teszik a dolgukat, de - ahogy a többi V. kerületi köztisztasági alkalmazottat - természetesen őket is besorszámozták. És mivel ők nem utcatisztító gépek, hanem emberek, meg lehetne próbálni inkább megtanulni a nevüket.
Kattints és nem maradsz le a friss posztokról: