A belvárosi Fidesz-aktivisták első kampányfeladata, hogy két ismerősük nevét, címét, telefonszámát elküldjék a pártadatbázisba. Magyarország jobban teljesít, és ezzel a szimpatizánsoknak is lépést kell tartani. Frissül a lista – a te adataidat már megadta a szomszédod?
Levélben mozgósítja decemberben a tavaszi választási kampányához az önkéntes munkát vállaló aktivistákat Rogán kampánycsapata. Plakátolást, szórólapozást, telefonos győzködést vállalhatnak majd a szimpatizánsok, új elem azonban, hogy most két ismerős, rokon, barát vagy üzletfél adatainak közlését is kérik. Ők aztán majd törhetik a fejüket, hogyan kerültek be Fidesz-adatbázis legújabb verziójába.
Ha kipufogtuk magunkat a szemtelen adatszerzési módszeren, érdemes egy kis figyelmet fordítani az aktivistákat magasabb fordulatszámra pörgető levél retorikájára. A képzavarokon, valótlanságokon most ne akadjunk fenn, hagyjuk, hogy a mondanivaló jusson érvényre. Bevallom, én mostanáig arra gyanakodtam, hogy ezt a rákosista fordulatokban bővelkedő kommunikációs stílust csak a beavatatlan, mezei választópolgárok meggyőzésére használják, és zárt ajtók mögött már nem erőltetik a paranoid, a nemzetközi-helyzet-fokozódik típusú szöveget. Hát tévedtem. Ahogy olvasom Rogán Antal levelét, már látom is, ahogy a hadrendbe állított kapzsi bankárok nyála a billentyűzetemre csorog, a telhetetlen multik kicsavarják a gyerekeink kezéből az utolsó párizsis zsemlét, és a brüsszeli bürokraták – akik mellesleg lehetővé tették és pénzelték a komplett V. kerületi közterületi felújítási programot – éppen forgatják vissza az idő kerekét.
Mindenesetre szimpatizáns legyen a talpán, aki egy ilyen levél elolvasása után Xanax nélkül, lekapcsolt villanynál el mer aludni a polgári otthonában. Nincs itt idő henyélésre, lazaságra, karácsonyra, szeretet ünnepére, mert baszki, amíg mi karácsonyozunk, mások éppen külföldi pénzügyi körök érdekeit érvényesítik. Így aztán a levél végén sincs se puszi, se pá, se egy kellemes ünnepeket. Örüljön az aktivista, hogy ingyen dolgozhat, és várja csak azt a beígért Facebook-kampányt, mint a messiást.
Kattints és nem maradsz le a friss posztokról: