Most kezdődik és a tervek szerint legalább két évig tart majd a József nádor téri mélygarázs építése és a tér parkosítása. Öt napja tartott közmeghallgatást a témában az V. kerületi Önkormányzat, ahol részletesen ismertették ugyan a felszíni rendezési tervet és a parkolási lehetőségeket, de a beruházó nem képviseltette magát, és így a lakossági kérdésekre sem adott választ. Lakossági aggály pedig még mindig van bőven.
A mélygarázs tervezett autós lejárata a József Attila utca felől
Tíz éve kötött szerződést az V. kerület szerződést az OTP Ingatlan Zrt-vel a József nádor téri mélygarázs megépítésére, azóta a jogi viták akadályozták a beruházás indítását. A szerződéseket, engedélyeket végül a bíróság végül helybenhagyta. Az első perctől fogva nyilvánvaló volt, hogy ez az építkezés nagy terhet fog jelenteni a környéken élőknek. Ők az építkezés ideje alatt csak azzal vigasztalhatják magukat, hogy végül lényegesen szebb környezetben élhetnek majd.
A garázs építése utáni látványtervet még nem hozták nyilvánosságra, de a február 25-i közmeghallgatáson bemutatták a lakóknak. Kiderült, hogy a téren álló 24 fa mindegyikét ki fogják vágni, helyettük a tér nyugati és keleti oldalán az úttal párhuzamos új fasorokat telepítenek majd. A mélygarázs rézsűs lejárata a József Attila utca felől épül. Az eddig jobbára lakossági parkolásra használt 71 db felszíni parkolóhely az itt lakók kérésére megmarad a garázsépítés után is: párhuzamos parkolás lesz a tér mindkét hosszanti oldalán. Az új park közepén továbbra is József nádor szobra áll majd, a két oldalán négyszögletes, füves, alacsony kerítéssel körbevett sétaterekkel. Mindkét oldalra, a sétautak kereszteződéséhez csobogót – Zsolnayt vagy Herendit - terveznek. Ebben a parkban tehát minden az üzemeltetés minőségén múlik majd: a szomszédos Erzsébet tér példáján is jól látszik, hogy a gyepet, kutat megóvni, a kutyákat távol tartani – főleg, ha nem épül futtató – szinte reménytelen feladat.
A park alatt háromszintes mélygarázs lesz, több mint 500 parkolóhellyel, nyilvános WC-vel, motor-és kerékpártárolóval. Az, hogy erre mennyire szükség van a Váci utca kiskereskedelme és a környék tehermentesítése szempontjából, nem szorul különösebb magyarázatra. Most, március elsején a közműkiváltásokkal kezdődik meg az építkezés, a mélyépítési munkákat várhatóan augusztusban indítják. Ennél részletesebb ütemtervvel azonban a projektcég (JN Parkolóház Kft.) és a kivitelező (West Hungária Bau Kft.) nem állt elő a közmeghallgatáson, és ez az egyik legfőbb aggálya a környékbelieknek.
Kiderült az is a közmeghallgatáson, hogy öt nappal a beruházás indítása előtt és tíz év huzavona után sincs még helye a mélygarázs szellőzőjének. Az eredeti tervek szerint a József nádor tér 8. belső udvarán épült volna az a kürtő, amin keresztül a mélygarázs elhasználódott levegőjét az épület teteje fölé vezetnék ki. Most arról számoltak be az érintettek, hogy nincs megállapodásuk az OTP ingatlannal és nem is terveznek megállapodni. Továbbra is az ingatlanuk elértéktelenedésétől, a szellőzővel járó zajterheléstől, a szennyezett levegőtől tartanak.
A budapestiek számára is tartogat majd meglepetéseket az építkezés indítása. Hiába van már 2011 óta engedély rá, azért sokkoló látvány lesz a tér 24 fájának kivágása. Ráadásul a teljes építési forgalom a háromemeletnyi mélyről kiásott földdel, az odaszállított betonnal, mindennel együtt kizárólag a József Attila utcát fogja terhelni, várhatóan tovább nehezítve a haladást a sokszor egyébként is alig járható Lánchíd-Erzsébet tér útvonalon. Az építési forgalmat ugyanis az önkormányzat kitiltotta a térre vezető kisebb keresztutcákból.