A Blaha Lujza téri kamuállványzat botránya nem riasztotta el a reklámozókat, egyre több a felújítás nélkül kitett háló a Belvárosban. A CÖF kampánya pedig a lakókból csinált bohócot: a semmiért szenvedtek a politikusfejekkel leárnyékolt lakásokban, mert a házuk állapota változatlan maradt.
Karácsonyi ruhareklám, moziplakát, végül pedig a bohócos CÖF-plakát gigantikus változata volt a Vámház körút 14-es házon. Ez utóbbit nemrég leszerelték, és a helyén jól látszik a szomorú valóság: a reklámozás hat hónapja nem volt elegendő arra, hogy a felújítást legalább elkezdjék. Az általam is többször idézett vonatkozó szabályok szerint az V. kerület területén építési reklámhálót a homlokzat egészének felújítása idején lehet kihelyezni, a munkálatokra 3 hónap áll rendelkezésre, amely időtartamot legfeljebb egyszer további 3 hónappal lehet meghosszabbítani.
Az érvényben lévő fővárosi szabályok ellenére van olyan épület, ami kis megszakítással már 9 hónapja fel van állványozva. A Kálvin tér 9. az 1806-ban épült hátsó szárnya és az ott található középkori városfal részlet miatt műemléknek számít. Tavaly sört, majd köptetőt, most kölcsönt reklámoz úgy, hogy ezalatt érdemi változást nem lehetett tapasztalni a homlokzaton.
A Kossuth Lajos utca és a Petőfi Sándor utca sarkán álló épület ugyancsak rekordernek számít, nyolc hónapja már biztosan reklámoz mindkét homlokzatán. Munkát viszont csak pár hete végeznek, ha teljes felújításnak nem is tekinthető, de legalább lemossák a korábban foltos, galambürülékes homlokzatot.
Nagy felháborodást váltott ki, hogy a Blaha Lujza téren nemrég egy állványzattól a járdán nem lehetett elférni babakocsival. Ezt a problémát elegánsan elkerülték a Ferenciek tere 2-re kitett reklámoknál: ott még állvány sincs a molinó alatt. A reklámfelület már hatodik hónapja „üzemel” a CBA felett, felújítás természetesen nem volt, hogy is lett volna állványozás nélkül. Eközben pedig havonta új ponyvát dobnak fel a házra.
A Deák tér környékén már az számít ritkaságnak, ha valamelyik épület nincs hirdetéssel lefedve. Lassan megszoktuk, hogy a Madách-házak homlokzatát sosem láthatjuk. Az ottani bohócos reklám helyére Telekom került, az OTP fölé moziplakát. Az Anker köz sarkán most H&M van egy kis trükkel megbolondítva. Az állványzatra ott ugyanis ék alakban feszítettek ponyvát, így növelték meg a reklámfelületet, ezt a látványt az Andrássy út és a Károly körút felől érkezők sem tudják figyelmen kívül hagyni.
A környék újdonsága, hogy a múlt héttől a Gerlóczy utca sarkán álló, egyébként kívül belül felújított állapotú műemlék épülethez is állvány épült, ott Palvin Barbara reklámoz hajfestéket. Mert megérdemeljük.
Az meg több mint érdekes, hogy amikor a hajléktalanok kitiltásáról volt szó, az V. kerület egésze világörökségi „pufferzónának” számított, de amikor a reklámhálók kihelyezésére kerül sor, a döntéshozók mintha megfeledkeznének a városképi szempontokról. A belvárosi házak karbantartása sok pénzbe kerül, és ha a reklámhálók valóban az épületek felújítását szolgálnák, - bár nem teljesen igazságos – de elfogadható lenne a bevételszerzésnek ez a módja. A mostani gyakorlat következménye viszont mindössze az, hogy a házak lakói hosszú hónapokig a lesötétített lakásokban élnek, a többiek pedig a reklámokkal szétspammelt várost bámulják.
Kattints és nem maradsz le a friss posztokról: