Mert feltalálták, hogy dezodorálni lehet a luxust. A budoárhangulathoz ugyanis utcai szagosítás is jár az Il Bacio Di Stile luxusáruháznál. Így aztán illatfelhőben térdig gázolva lehet a százezres cipőket nézegetni az Andrássy úti kirakatokban.
A pékhez a sülő kenyér illata, a pecsenyesütőhöz a hurkaszag, a hamburgereshez a sült krumpli szaga csalogatja az éhes vevőt. A nemrég megnyitott, sokat fényképezett elitbolt pedig gondolt egy nagyot, és kirakatai alól légfrissítőt permetez az Andrássy úti forgalomba. Nem bízták a véletlenre, hogy felfigyeljünk erre az újításra: irgalmatlan mennyiségben, füstként gomolyog elő a fújókákból a szagosított pára. Szellősebb napokon a figyelmesebb járókelők még a Bajcsy-Zsilinszky út torkolatánál is felkaphatják az orrukat erre a Budapesten egyedülálló marketingfogásra. Kíváncsi lennék rá, vajon a gazdit shoppingolni kísérő ölebek érzékeny szaglószerve hogyan reagál minderre. Fel sem emelik a lábukat? Vagy csak egyszer próbálkoznak, aztán kapnak egy szép löketet a bundájukba a gezarolból?
Van ebben az egészben valami kicsavart társadalmi igazságtétel is: aki a vékony pénztárcája tudatában be se mer lépni a rongyrázós sznobizmus palotájába, itt legalább a luxus szagával jóllakhat. Csak az a kár, hogy ennek a luxusnak vécéillatosító szaga van.
Kattints és nem maradsz le a friss posztokról: